tirsdag 10. februar 2009

Mandag og Tirsdag


I går var jeg på teater igjen. Vi fikk alle gratisbilletter til stykket som heter "Blå himmel, grønn skog" som handler om en jente som begår selvmord. Stykket var veldig bra, og det var veldig mye fin musikk. I dag skal jeg bare gjøre lekser, øve til prøve, trene på arena, dusje og holde avtalen min med de frustrerte fruene.

Om noen kunne tenke seg å se stykket er dette handlindsreferatet:

jeg ser i speilet kjenner men kjenner meg ikke. Hun som ser på meg fra speilet liker meg ikke. Hun i speilet forsvinner, jeg ser ikke mitt eget speilbilde. Jeg ser meg ikke…
Den siste gangen de snakket med Ine var på fredagen. Da de ikke så henne i skolegården mandagen etter trodde de hun var blitt syk. Så fortalte rektor det. Ine var blitt funnet flytende ved elvebredden. Hun hadde på seg kjole og kjedet de hadde gitt henne til bursdagen, men ingen sko.
Fem venner står ved en ung jentes grav fylt av minner, skyldfølelse, savn og spørsmål: Hvorfor gjorde hun det ? Hun som var så glad i å synge, og som alltid smilte. Hun som løp 60 meteren på 7.7 og som alle guttene var forelsket i ?
Blå himmel, grønn skog er en lavmelt, varm og troverdig fortelling om det uforståelige ved at noen velger å gjøre slutt på livet.

Ingen kommentarer: