søndag 8. februar 2009

No Shanghai i dag! :D + morsdag

wii.. gjett hvem som hadde fri fra jobben i dag. Meg! Jeg skal ha fri en hel måned fra jobben, fordi kokkene og Ge (hun som eier Shanghai resturanten) er på ferie i Kina. I dag har jeg bare slappet av og gjort litt skolearbeid. Jeg har r.l.e-prøve på onsdagen og to prøver pluss et foredrag i neste uke. gørr, men jeg gleder meg til det er over. I vinterferien skal jeg opp til hytta og stå i trekket. Det kommer til å bli trangt ettersom mine foreldre og mine to søstre pluss onkel, tante og to søskenbarn skal være i en og samme hytte. Idag har jeg sett Madikken og Lotta med søstrene mine som er syke i dag, lest 100 sider engelsk i ei bok jeg fikk til jul ( the other boleyn girl), og noen sider i "Menn som hater kvinner"- boka av Stieg Larsson. I tilegg til alt dette har jeg fått skrevet ned en del til samfunnsfremførelsen som jeg skal ha i neste uke, og skrevet ca. 2 sider på språkoppgaven min om banneord. Det er så herlig å ha en ekstra fridag før skolen begynner på mandagen.


Siden det er morsdag i dag, kjøpte jeg en bok til mamma som heter "hjemmekonditori" av Freia. Det er jo lov å håpe at det på en eller annen magisk måte dukker opp herlige deserter etter middagen. Og et blad som jeg vet hun liker. Mamma elsker nemlig interiørmagasiner, og hun var helt i ekstase den gangen noen valgte ut huset vårt til å spille inn en tv-serie i.

Ha en god kveld videre til de få mødrene som leser bloggen min. :)


PS: Hurra, om noen måned kommer "Menn som hater kvinner" på kino.. gleder meg!


Ingen kommentarer: